LCHF

I måndags körde jag igång med LCHF. "Low carb high fat" diet. Den går ut på att man äter lite kolhydrater men mycket fett. Jag har ju provat dieter innan men jag måste hylla denna dieten! Man får äta så jäkla god mat och jag har inte gått runt och varit hungrig som man lätt kan göra med andra dieter.
Jag vägde in mig i måndags morse och så vägde jag mig imorse igen. -2,5 kg denna veckan! Fasen vad underbart och vad peppande. Mitt mål är att gå ner 10 kg och jag skall fixa det innan maj månad. Än har jag inte börjat träna eftersom jag har varit ganska matt i kroppen. Det märks att kolhydrater ger energi om man säger så. I onsdags var jag helt slut på jobbet. Jag orkade knappt lyfta varken ben eller armar. Men nu känns det bättre!

Jag har fått med mig Sara på dena här dieten också =) Tanken är att vi skall vara smala och snygga till hennes bröllop i juli. Jag skall ju vara tärna =)
Så nu gör jag en kategori som heter LCHF där jag kommer lägga in veckomenyer och allt annat jag kommer blogga om LCHF. Så om någon annan vill hänga på så let us know!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ujujuj detta kommer bli tungt! Jag hänger på från och med att jag börjar jobba med dig :) käkade pasta idag o resterna ska ätas imon nämligen!

2011-02-06 @ 22:31:06
URL: http://sajo.blogg.se/
Postat av: anna

yum yum. Do it!!

2011-02-08 @ 12:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0