Vård av barn

Gick upp tidigt imorse. 4:55 ringde klockan, som vanligt när jag skall jobba. Gjorde mig klar och väckte lilan med välling på sängen. Som vanligt när jag skall jobba och hon skall till förskolan tidigt. Hon har hostat en del de senaste dagarna och igår sa de på förskolan att hon inte hade varit helt hundra men att jag fick avgöra idag om jag tyckte att hon skulle komma eller stanna hemma. Men imorse när jag väckte henne så hostade hon hysteriskt mycket. Så at hon höll på att kräkas flera gånger. Hon sa att hon inte mådde bra. Mammas lilla hjärta. SÅ valet var inte så svårt. Vård av barn...

Nu sover lillan och njuter av en kopp te. Jag tittar ut genom fönstret och får vårkänslor av den blå himlen och solen som skiner. En känsla som verkar gå i kras i slutet på denna veckan då de varnar för snö och halka. 
Tänkte att vi skulle försöka ta oss ut en liten sväng sen när lillan har sovit. Man får passa på att lapa sol när den kikar fram.


Kommentarer
Postat av: tess

Älskar din te mugg var har du köpt den? Pöss

2011-02-09 @ 10:32:54
Postat av: anna

tack! Jag älskar den också =) Den är från Indiska men är typ 5 år gammal.... puss

2011-02-09 @ 18:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0