Vinterskor

Förra vintern förfrös jag mina stortår. Jag har fortfarande in gen känsel i toppen av tårna. Obehagligt. Jag har insett att det jag behöver investera i är ett par ordentliga vinterkängor. Kollade på Ellos.se och hittade dessa som det nästan står Anna på.

SOREL

tål kyla ned till -32°. Plös med snölås. Skaft i vattentät textil/polyamid med tejpade sömmar. Fot helt i vattentät gummi med dekorativa sömmar. Foder i akrylpile/fleece 100 g Thinsulate isolering som transporterar bort fukt och isolerar värmen i hela foten/skaftet. Uttagbar, mjukt stoppad innersula i EVA med värmande fleeceklädsel. Halkfri, greppsäker, slitstark gummiyttersula. (obs 1 nr liten i stl)


Och med 40% rabatt och fri frakt kostade de inte en 1000 spänn!
Winter, I´m ready. Bring it on!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag hade nog inte överlevt förra vintern utan sorelskor, i alla fall inte tårna som sagt ;-). De är så sjukt bra, varma och goa oavsett minusgrader!

Hoppas och tror att du kommer bli nöjd med dina sorelskor också!



Kramis

2011-10-09 @ 21:08:36
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Skönt med ordentliga skor!

2011-10-13 @ 16:23:21
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag ser ditt namn skrivet på dessa gumman! Man ska vara rädd om fossingarna ;-)



Pöss

2011-10-13 @ 21:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0