Det blir inte alltid som man tänkt sig

Lillan fick cykeln igår. Det var liiite fel läge att ge den på känner jag såhär i efterhand.
Hon kom hem med C från dagis. Trött, lättretlig och allmänt vrång. Hon blev iallafall glad för cykeln och tyckte den var fin och hela den biten.
Men när hon skulle cykla på den så började det med att hon slant och slog i låret lite grann. Sen var ktastrofen ett faktum.
- Wäää jag vill inte cykla. Wääää jag är för liten. Wääää jag måste vänta tills jag fyllt fyra. Jag måste bli så hääär lång (måttar med händerna). Jag försökte förklara att hon inte alls är för liten men att vi måste öva, öva, öva och att jag och pappa hjälper henne. Men nej. Det var ingen idé.
Så nu får cykeln stå i förrådet så gör vi et nytt försök om några dagar.




Så frågor och kommentarer om cykeln idag undanbedes vänligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0