Ryggskott

I måndags förra veckan på jobbet så hade jag så jäkla ont i ryggen så jag bestämde mig för att stämpla ut tidigare, ringa läkaren och gå hem. Mina ryggproblem har eskalerat de senaste två månaderna och har nu blivit outhärdliga. Jag orkar inte ha det så längre. Så på onsdagen fick jag tag på läkaren och sa som det var. Att jag ville att han skulle sjukskriva mig i väntan på rehabsamtal. Jag fick en tid på fredagen.

Fredagen kom och jag vaknade tidigt som skam och tänkte att jaja, då tar jag en dusch innan jag skall til läkaren. Sagt och gjort. Men när jag stod och skulle smörja in mig så högg det till i nedre delen av ryggen och jag tappade nästan andan och höll på att svimma. Herregud vilken smärta. Jag har haft ryggskott en gång tidigare men då var det ett ryggskott som smög sig på. Detta är det värsta jag varit med om. Lord....
Tur i oturen så hade jag ju tid hos läkaren och han har nu sjukskrivit mig till den 15e april.

Idag hade jag rehabsamtal med läkaren, min chef och personalansvarig. Så nu är processen att byta avdelning i rullning. Äntligen. Jag hade förväntat mig tusen frågor från personal och motsättningar så jag hade läst på en del om mina rättigheter och volvos skyldigheter i situationen jag befinner mig i. Men allt flöt på riktigt bra. Så nu är det bara att vänta på att de skall hitta något. Hur lång tid det kommer att ta har jag ingen aning om. Men gå tillbaka till del 4 gör jag inte...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas dom hittar ett lättare jobb o att ryggen blir bättre. Kram

2012-03-28 @ 09:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0