Torsdag

Usch vilken skitdag det har varit...
Den började bra. En mysig frukost med familjen och sen gick vi ut på en promenad och lillan fick strosa lite hon med. Så skönt att komma utanför lägenhetens trånga väggar. Det var eftermiddagen som blev LÅNG och tråkig. Vi var bara hemma och gjorde typ ingenting. Lekte lite, lyssnade på musik. Jag ville gå ut igen men Chrille ville inte och jag går inte ut själv när mörkret fallit.
Imorgon har vi planerat in en lekdate med Lovisa och Helena. Ååå vad jag saknar Malin och Victor =(.

Nu har jag bestämt mig för att vaccinera mig mot svininfluensan. Hörde även på nyheterna att det var fritt fram för barn från 6 månade och upp att vaccineras. Vi har pratat om det och jag tror att vi skall vaccinera Alicia. Det finns många fördelar:

- Hon är i den åldern då ALLT stoppas i munnen och det är så smittan sprids. Genom droppar.
- Vi har sökt förskola till henne från 1a januari nästa år och då kommer hon vara extra mottaglig för alla baciller, när hon träffar så mycket andra barn menar jag. Sen om influensan fortfarande är aktuell då kan vi inte veta...
- Tydligen så har dem barnen som vaccinerats hittills inte reagerat så illa som dem tidigare trott.

Jag får väl kontakta BVC imorgon och fråga hur vi skall gå tillväga.

Jag var så sugen på kladdkaka förut och tänkte att jag skulle slänga ihop en lite snabbt. Allt fanns hemma men jag saknade ca 1/2 dl vetemjöl. Typiskt! Jag knackade på hos två grannar i huset. Men ingen öppnade. Det är väl ingen som vågar. Alla är nog rädda för dörrknackarmannen som han så fint kallas. Usch!

Nu skall jag surfa runt lite på nätet. Planen är att komma i säng i tid ikväll... We´ll see...

 

Busfröken igår



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0